Veelgestelde vragen

Hier kun je antwoorden op veelgestelde vragen vinden.


  • Bestellen

    • Hoe bestel ik iets bij Brandkids?

      Bestellen bij Brandkids is eenvoudig;

       

      1. Selecteer de juiste maat en plaats het artikel in het winkelmandje (de gele knop "in shoppingbag"). Nu zit het artikel in jouw winkelmandje en kun je verder winkelen door op de groene knop te klikken, of gaan afrekenen door op de gele knop te klikken.
      2. Ben je klaar met shoppen? Klik dan op de gele knop en ga naar ‘naar bestelling bevestigen’.
      3. Hier controleer je de bestelling, je vult het afleveradres in, kiest de verzendwijze en je geeft aan hoe je wilt betalen. Ben je de gelukkige bezitter van een kortingscode? Dan kun je die hier invullen.

       

      Check of je alles correct hebt ingevuld, klik op akkoord met de voorwaarden en klik op de gele knop met ‘bestelling bevestigen’. Er verschijnt een overzicht met je bestelling, als deze klopt kan je op de knop bestelling betalen klikken. Je wordt nu naar het extra beveiligde deel geleid om de betaling veilig af te ronden.

    • Kan ik mijn bestelling, aflever- of factuuradres nog wijzigen als ik al betaald heb?

      Mocht je een verkeerd adres hebben ingevoerd en al betaald hebben, dan kunnen we de order annuleren en een nieuwe order aanmaken. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice

    • Meten jullie de kleding?

      We begrijpen dat de ene maat 116 de andere niet is. Als kleding structureel kleiner valt melden we dat bij het artikel. Aan opmeet verzoeken kunnen we helaas niet tegemoet komen. De kleding zit al in de verpakking waarin we het naar je verzenden, dus openmaken zou zonde zijn! Gelukkig hebben we wel tips die je kunnen helpen bij het vinden van de juiste maat. Maattabel.

  • Kortingen en kortingscodes

    • Hoe werkt een Brandkids kortingscode?

      Geluksvogel! Op de betaalpagina kun je de kortingscode invoeren. Deze wordt dan automatisch verrekend met het totaal te betalen bedrag. Kijk op de e-mail die je ontvangt samen met de kortingscode voor eventuele aanvullende voorwaarden. Sorry, een kortingscode kun je niet inwisselen voor geld. Maar het is toch altijd leuk om een kind blij te maken met iets moois van Brandkids?

       

      Wat gebeurt er met de kortingscode als een bestelling door mij wordt geannuleerd? 

      Als je de bestelling annuleert, ontvang je van ons een nieuwe code met gelijke voorwaarden. Fijn toch?

    • Ik heb net een artikel ontvangen, maar nu is het afgeprijsd! Heb ik recht op verrekening?

      Sorry, het gaat om het moment van bestelling. Als je hetzelfde artikel pas in de uitverkoop had besteld, was het in jouw maat misschien nu uitverkocht geweest. Dat zijn de regels van het spel! De meeste artikelen in de uitverkoop zijn meestal snel verkocht. Het goede nieuws is dat we je wel via onze nieuwsbrief van te voren kunnen waarschuwen. Dus schrijf je nu snel in voor onze nieuwsbrief!

    • Verkoopt Brandkids ook cadeaubonnen / kortingscodes?

      Jammergenoeg verkopen wij nog geen cadeaubonnen. Je kan wel betalen met de Webshop Giftcard. 

  • Betalen

    • Welke betaalmogelijkheden heeft Brandkids?

      Bij Brandkids kun je betalen met;

      • iDEAL
      • Mastercard
      • Visa
      • American Express
      • Paypal
      • Kortingscode
      • Brandkids waardepunten (100 waardepunten zijn € 1,00 waard)

       

      Bij registratie van betalingsgegevens noteren we alleen je betaalwijze (iDEAL, creditcard, acceptgiro of een kortingscode). Uiteraard worden bankgegevens niet opgeslagen en is elke betaalmogelijkheid goed beveiligd!

    • Wat is Adyen?

      Adyen handelt de betalingen voor Brandkids.nl af. Als je kiest voor online betalen, wordt je computer via een beveiligde lijn naar de Payment Provider Adyen geleid. Dit houdt in dat je gegevens gecodeerd verstuurd worden (via een zgn. secure connection). Je herkent een beveiligde verbinding aan het slotje boven in je scherm. Op dat moment wordt je doorgeschakeld van de website van Brandkids.nl naar het betalingssysteem van Adyen. Zodra Adyen je betaling ontvangen heeft, krijgen wij een akkoord binnen en zullen wij je bestelling verwerken.

    • Wat is iDEAL?

      Met iDEAL kun je veilig online betalen via: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

      Je wordt via de betalingssite van Brandkids naar de betalingssite van je eigen bank gebracht waar je het te betalen bedrag rechtstreeks kan overmaken.

  • Verzending

    • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

      Als de bestelling wordt verzonden ontvang je een e-mail van Brandkids. Hierin vind je ook de Track & Trace code van PostNL, waarmee je de status van je bestelling kunt opvragen. Daaraan kun je dus precies zien wanneer je de bestelling kunt verwachten. Je ontvangt voor kleding en schoenen aparte track & trace codes aangezien deze uit verschillende magazijnen worden verzonden. 

       

      Bestel je kleding voor 21.00 uur dan heb je het morgen al in huis! 
      PostNL bezorgt op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag (dus niet op zondag en maandag).

    • Betaal ik verzendkosten?

      Voor bestellingen tot € 49,- betaal je € 3,95 verzendkosten.

      Vanaf een bestelbedrag van € 49,- is verzending gratis.
      Mocht je totaalbedrag na de retourzending onder de € 49,- liggen dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht.

       

      Wil je iets retour sturen? Retourneren is altijd gratis!

    • Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland?

      Land Kosten Gratis vanaf Levertijd (ma-vr)
      België € 3,95 € 99 2
      Denemarken € 7,95 € 250 3
      Duitsland € 2,95 € 75 2
      Finland € 7,95 € 250 3
      Frankrijk € 4,95 € 100 3
      Groot Brittannië € 7,95 € 250 3
      Ierland € 7,95 € 250 3
      Italië € 7,95 € 250 4
      Luxemburg € 3,95 € 99 3
      Oostenrijk € 4,95 € 75 2
      Polen € 4,95 € 75 3
      Portugal € 9,95 € 250 4
      Tjechië € 6,95 € 250 4
      Zweden € 6,95 € 250 4

       

      Staat je bestemming er niet bij, bel klantenservice

      023 7630690

    • Gelden er andere leveringstijden voor bestellingen die naar het buitenland worden verzonden?

      Ja. Zendingen naar het buitenland doen er vaak langer over. Afhankelijk van het land tussen de 2 en 4 werkdagen. Let op: leveringen naar het buitenland gelden alleen voor de nieuwe en outletcollecties. Wij verkopen nog geen vintage artikelen buiten Nederland. 

  • Registreren als klant

    • Wat zijn accountgegevens?

      Als je bent ingelogd, zie je je accountgegevens. Dit zijn de gegevens die Brandkids van je heeft opgeslagen, zoals je naam, adres en e-mail. Maar je vindt hier ook een overzicht van je bestellingen, eventuele tegoeden in de vorm van waardepunten en de mogelijkheid om jezelf als verkoper van tweedehandskleding aan te melden. Wil je je in- of uitschrijven voor de nieuwsbrief? Ook die optie vind je in je accountgegevens. 

  • In- en uitloggen

    • Hoe kan ik inloggen?

      Om te kunnen inloggen moet je eerst een account aanmaken. Dit doe je door op onze site te klikken op Aanmelden. Hier vul je je adresgegevens en e-mailadres in. Vervolgens klik je op wijzigingen opslaan.

      Binnen een paar seconden ontvang je van ons een bevestigingsmail met een (voorlopig) wachtwoord waarmee je kunt inloggen. Wij raden je aan je wachtwoord te wijzigen in een voor jou makkelijk te onthouden wachtwoord. 

    • Ik wil inloggen maar ben mijn wachtwoord vergeten! Wat nu?

      Geen paniek! Dat overkomt ons allemaal wel eens. Klik in het inlogscherm op wachtwoord vergeten?, vul het mailadres in dat bij ons bekend is en binnen enkele seconden ontvang je van ons een e-mail met daarin een nieuw wachtwoord. In je accountgegevens kun je vervolgens een nieuw eigen gekozen wachtwoord aanmaken. Heb je dat allemaal gedaan? Dan kan je lekker gaan shoppen. 

  • Bezorgen

    • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

      Soms kan je haast niet wachten en wil je je bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Dat kan bij Brandkids. Als je kleding voor 21.00 uur (ma t/m vr) bestelt, heb je de bestelling de volgende dag al in huis.
      PostNL bezorgt de bestellingen van dinsdag t/m zaterdag. 

       

      Levertijd  Kleding

       

      PostNL

      Voor 21.00 uur besteld,

      volgende werkdag bezorgd

       

       

      Waar kan ik mijn pakketje laten bezorgen?

      Waar je maar wilt. Thuis, bij de buren of op je werk.

    • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben en het pakket niet door de brievenbus past?

      Het pakket wordt de volgende dag nogmaals aangeboden. Ben je dan wederom niet thuis en is het niet mogelijk het pakket bij de buren af te leveren, dan kan het worden afgehaald op de door bezorger aangegeven locatie. Hier blijft het maximaal 7 dagen liggen. Na de zeven dagen gaat het pakje retour naar ons. 

    • Ik heb mijn bestelling niet ontvangen?

      Controleer eerst of je bestelling wel is bevestigd en of we het juiste e-mailadres hebben om je te informeren over eventuele vertragingen. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze klantenservice op (023) 7630690. Is je bestelling bevestigd en heb je van ons een track en trace code ontvangen? Kijk dan op de site van PostNL waar de zending is of neem contact op met onze klantenservice op (023) 7630690.

    • Kan ik de bestelling ook zelf afhalen?

      Nee, dat is niet mogelijk. Wij hebben geen fysieke winkel waar je de bestelling kunt afhalen.

  • Retourneren

    • Hoe kan ik een artikel retourneren?

      Bij elke bestelling ontvang je van ons een retourformulier. Hierop kun je aangeven welk artikel je terugstuurt en wat de reden van retour is. Mocht je het artikel willen ruilen voor een andere maat of kledingstuk, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice. Wij checken bij ruiling of de gewenste maat op voorraad is en reserveren deze alvast voor je.

       

      Een kledingstuk retourneren is geheel gratis! Wil je een artikel gratis retourneren? Log dan in op je Brandkids account en selecteer de knop GRATIS RETOURLABEL in het menu. Vul de gevraagde gegevens en verstuur het aanvraagformulier dor op de knop VERSTUREN te klikken. Je ontvangt uiterlijk op de eerstvolgende werkdag een e-mail met het retourlabel. Print dit label en plak het op de verzendverpakking. Alleen als het pakket voorzien is van dit retourlabel kun je het gratis afgeven bij een PostNL sevicepunt. Kijk hier voor een PostNL servicepunt bij jouw in de buurt.

       

      Indien je kiest voor een retourzending voor eigen rekening, dan kun je kiezen voor POSTNL (pakketpost voor 6,75) of in een kleinere verpakking (POSTNL voor 2,95). Belangrijk is dat je het in een stevige verpakking naar ons retouradres stuurt, zodat het onbeschadigd aankomt. Tevens is het mogelijk om het pakketje aan te bieden bij een servicepunt van DHL (check website: www.dhlparcel.nl DHL Servicepunt, vanaf 5,-).

    • Welke artikelen mag ik retourneren?

      Nieuwe en outlet collectie mag altijd worden geretourneerd. Zodra wij de artikelen in onbeschadigde staat hebben ontvangen, storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je bankrekening. 

    • Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren en welke stappen moet ik volgen?

      Hoe kan ik een artikel retourneren?

      Wil je een artikel voor een andere maat of kledingstuk, stuur dan een mail naar onze klantenservice:klantenservice@brandkids.nl, zodat wij kunnen nakijken of de gewenste maat op voorraad is en wij deze vast voor je kunnen reserveren.

       

      Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren en welke stappen moet ik volgen?

      • Je mag natuurlijk de kleding aantrekken om te passen en te kijken of het leuk staat en lekker zit. Doe dit wel zo dat de artikelen niet beschadigen. 
      • Graag alle originele labels en kaartjes aan het product laten zitten of terugplaatsen op dezelfde wijze zoals dat het geval was bij ontvangst. Verpak het artikel indien redelijkerwijs mogelijk in de originele/onbeschadigde verpakking. Je wilt zelf toch ook een artikel als nieuw ontvangen?
      • Op het retourformulier - dat altijd aanwezig is in de verzendverpakking - kun je aangeven om welk artikel het gaat en waarom je het wil retourneren.
      • Stuur het pakket retour in een degelijke verpakking (dit hoeft niet de originele verzenddoos van Brandkids te zijn).
      • Je mag binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen. Je kunt dit doen door contact op te nemen met klantenservice per mail of telefoon of door de te retourneren artikelen terug te sturen. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je hebt gedaan inclusief de leveringskosten terug, binnen 14 dagen na melding van de herroeping of ontvangst van de goederen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen retour hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
      • Je moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
      • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
    • Hoe lang duurt het voordat een geretourneerd artikel is verwerkt?

      Het bedrag van de retouren wordt gecrediteerd en binnen 14 dagen op je bankrekening gestort.

  • Ruilen

    • Kan ik artikelen ruilen?

      Ja dat kan. De te volgen stappen en voorwaarden zijn hetzelfde als bij artikelen die geretourneerd worden. Zie hiervoor Hoe kan ik een artikel retourneren en Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren en welke stappen moet ik volgen?

    • Ik wil een artikel ruilen voor een andere maat of ander artikel. Hoe doe ik dat?

      Indien je een artikel wenst om te ruilen, stuur je het te ruilen artikel naar ons op en bestel je het gewenste artikel via de normale bestelprocedure op onze website. Je rekent ook op de gebruikelijke manier af. Het aankoopbedrag van het artikel dat retour kwam, storten wij binnen 14 dagen terug op je bankrekening.

      Je kunt ook contact opnemen met onze klantenservice op klantenservice@brandkids.nl, zodat wij kunnen nakijken of het gewenste artikel op voorraad is en wij het vast voor je kunnen reserveren. 
       

      Een artikel retour sturen om het te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat is altijd gratis als je de volgende procedure volgt:

      Log in op je Brandkids account en selecteer de knop GRATIS RETOURLABEL in het menu. Vul de gevraagde gegevens in en verstuur het aanvraagformulier door op de knop VERSTUREN te klikken. Je ontvangt uiterlijk op de eerstvolgende werkdag een e-mail met het retourlabel. Print dit label en plak het op de verzendverpakking. Alleen als het pakket voorzien is van dit retourlabel kun je het gratis afgeven bij een PostNL sevicepunt. Kijk hier voor een PostNL servicepunt bij jouw in de buurt.

       

      Na ontvangst en controle van het geretourneerde artikel wordt het aankoopbedrag in de vorm van Brandkids waardepunten op je account bijgeschreven. Met deze punten kun je dan het gewenste artikel aanschaffen. Heel gemakkelijk dus. Uiteraard is de verzending van het nieuwe artikel gratis bij een bestelbedrag vanaf 49 euro.

  • Klacht of vraag?

    • Klacht of vraag?

      Wij vinden een goede dienstverlening aan jou als klant erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat je niet  helemaal tevreden bent.

      Laat het ons weten, dan doen wij ons best om een passende oplossing voor  je te vinden.

      Heb je een vraag of een klacht over een artikel of onze dienstverlening?  Neem dan contact met ons op per mail (klantenservice@brandkids.nl) of bel (023)7630690. Je krijgt dan binnen 1 werkdag een reactie op je vraag of klacht. 

       

      Brandkids is lid van Thuiswinkel.org. Dit geeft je als klant extra bescherming. Binnen 3 maanden nadat wij je klacht geheel of gedeeltelijk hebben afgewezen, dan wel ongegrond hebben verklaard, kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel: 

       

      Geschillencommissie Thuiswinkel 

      Postbus 90600 

      2509 LP DEN HAAG 

      www.sgc.nl 

    • Garantie

      Wij wensen je veel en lang plezier van de kleding die bij ons koopt. Helaas kan het soms toch anders lopen en dan heb je recht op garantie. Wij geven drie maanden garantie na ontvangst van je aankoop. Als een artikel binnen deze periode toch kapot is gegaan, proberen we het probleem in overleg zo snel mogelijk op te lossen. Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wettelijke garantie en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.