Kinderen met Down syndroom in mode campagne

Persbericht

Kinderen met Down syndroom in mode campagne

 

Zes kinderen met het Syndroom van Down zijn binnenkort te zien in een billboard campagne voor webwinkel Brandkids.nl

Regelmatig wordt Brandkids door ouders benaderd met de vraag of hun kind een keer model mag zijn. Zo ook de moeder van Livia, een meisje van 3,5 jaar met het Syndroom van Down. Daarop besloot Brandkids om een campagne te doen met louter Down syndroom kinderen.

 

Sfeerimpressie foto shoot kinderen met Down Syndroom  Billboard in Amsterdam Brandkids campagne kinderen met Syndroom van Down

 

Hans Lormans, mede-oprichter van Brandkids zegt daarover: “Ieder kind heeft talenten, kwaliteiten, dromen en ambities”. Ook kinderen met het Down syndroom. Zij worden echter nogal eens door de omgeving beperkt in het verwezenlijken ervan. Dat komt meestal voort uit louter goede bedoelingen, maar het maakt het wel lastiger voor deze kinderen om verder te komen. Met deze campagne willen we laten zien dat het prachtige modellen zijn en dat ze talenten hebben en dingen kunnen net als alle andere kinderen”.

 

Voorafgaand aan de foto shoot sprak Brandkids met de ouders om uit te vinden wat de kinderen leuk vinden en goed kunnen. Op basis hiervan is er bij elke foto een tekst geplaatst die betrekking heeft op het kind. De campagne zal binnenkort te zien zijn op billboards in Amsterdam en omgeving en in een aantal steden in Duitsland waar Brandkids ook actief is.

 

Ik ben perfect - Alma (3) Ik speel graag met auto's - Akim (2,5) Ik kan al zwemmen - Fabian (7)
Ik wil actrice worden - Helena (4) Ik eet het liefste pasta - Justus (7) Ik kan heel goed tellen - Livia (3,5)